Koffiebonen op een houten tafel

Branding & Strategie.

Een goede (online) marketing communicatie strategie is de basis voor alles dat je doet. Een overtuigende merkstrategie wordt in elk aspect van de bedrijfsvoering consistent gecommuniceerd. Dit zorgt voor herkenbaarheid en het aantrekken van de juiste klanten. Het is dus belangrijk om hier veel aandacht aan te besteden. Maar hoe zet je een goede merkstrategie op en wat komt daarbij kijken? We leggen hieronder de kern uit van wat ‘branding’ inhoudt en hoe we ervoor zorgen dat het bij jouw bedrijf, markt en doelgroep past.

Marketing boeken in een boekenkast

Merkidentiteit.

Het is belangrijk om te beginnen bij de kern. Waaruit is dit bedrijf begonnen, waarom wordt een bepaalde werkwijze aangehouden en waarom is een zekere richting gekozen? Bij het achterhalen van de identiteit van je onderneming heeft het ‘waarom’ dus een belangrijke rol. Ook de visie en de kernwaarden van je bedrijf vloeien hieruit. Dit klinkt makkelijker dan het is, maar wij zijn er om je te helpen!

Apple producten op een houten tafel

Merkpositionering.

Wanneer we een goed beeld hebben van de merkidentiteit, wordt er gekeken naar hoe dit past binnen de markt. Door te analyseren hoe directe concurrenten zich positioneren, welke kansen er nog liggen in de markt en wat jouw bedrijf te bieden heeft, kan worden gekeken hoe jij je als bedrijf kunt onderscheiden van de concurrentie. Op deze manier trek je de juiste klanten, genereer je merkvoorkeur en is je merkidentiteit (hoe je gezien wilt worden) zoveel mogelijk gelijk aan je merkimago (hoe je daadwerkelijk gezien wordt).

National Geographic traveler magazine op een houten tafel

Visuele identiteit.

Als je weet wat je bedrijfsidentiteit is en op welke manier je de markt aanboort, kunnen we overgaan naar de visuele middelen. Dit is waar jouw bedrijf tot leven komt. Het kiezen van een huisstijl, lettertypes, kleuren, beelden, ’tone-of-voice’ en alle soorten communicatiemiddelen heeft een grote impact op het gevoel dat de doelgroep gaat krijgen van je bedrijf. Ook content marketing speelt hierin een grote rol. We zorgen voor een consistent geheel dat keer op keer jouw identiteit uitdraagt en de doelgroep aanspreekt die past bij jouw bedrijf.